Z doświadczenia wiemy jakie kwestie interesują Państwa najbardziej
Dlatego staramy się wytłumaczyć te zagadnienia w sposób prosty i przejrzysty. Przedstawiliśmy jak wygląda proces montażu, jak skorzystać z dostępnych ofert promocyjnych,wykonać test przyłącza, opisaliśmy działanie Wi-Fi oraz wyjaśniliśmy jak prawidłowo zgłosić awarię.
Z najbliższego słupa energetycznego napowietrznie do Państwa budynku doprowadzamy kabel światłowodowy jednowłóknowy o średnicy zaledwie 3 mm. Kabel jest praktycznie niewidoczny, jest to kabel napowietrzny, całkowicie dielektryczny. Wprowadzony do budynku kabel światłowodowy zakańczamy przełącznicą światłowodową a następnie urządzeniem optycznym końcowym.
Cała instalacja jest wykonywana przez naszych techników w sposób jaki nie wpływa na estetykę budynku. Realizację przyłączy mogą Państwo zobaczyć w miejscowościach gdzie już świadczymy nasze usługi.
Opcja montażu ziemią jest możliwa w 2 przypadkach:
1) Jeśli posesja klienta graniczy ze słupem energetycznym, na którym podwieszona jest nasza sieć światłowodowa. W umówionym terminie nasi technicy wprowadzają kabel światłowodowy do wcześniej przygotowanego w ziemi peszla, posiadającego pilota. Jeśli klient jest zainteresowany wstępnymi oględzinami istnieje możliwość umówienia się na wizję z technikiem za opłatą (50 zł)
2) Jeśli na danym osiedlu w którym świadczymy usługi sieć światłowodowa jest umieszczona w studzienkach teletechnicznych a zapas kabla znajduje się w pobliżu posesji klienta.
Wprowadzony do budynku kabel światłowodowy zakańczamy przełącznicą światłowodową a następnie urządzeniem optycznym końcowym dostępnym w 2 wariantach:
1) światłowód zakańczamy wydajnym routerem optycznym, posiadającym 4 porty LAN o przepustowości 1000 Mbps oraz dwuzakresowe Wi-Fi 2,4 Ghz; 5 Ghz,
2) światłowód zakańczamy wydajnym modemem optycznym bridge HUAWEI HG8010 – wariant polecamy klientom, którzy posiadają swój router i chcą go wykorzystać.
Wielu z naszych klientów jest w trakcie budowy domu lub remontu i chce wykonać przyłącze w momencie wykonywania instalacji elektrycznej lub przed ociepleniem budynku. Jesteśmy zdania, że w takich sytuacjach należy wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów z zaproponowaniem zawieszenia usługi na czas określony.
Opcja skorzystania z tego typu usługi w późniejszym czasie, polega na zawieszeniu płatności za usługę oraz odroczeniu momentu jej aktywacji do czasu, w którym dany klient będzie mógł rzeczywiście korzystać z pełni świadczonych przez nas usług. Maksymalny czas odroczenia aktywacji usług wynosi 6 miesięcy.
Każdy klient zawierając z nami umowę otrzymuje w teczce do umowy dwa kupony polecające. Skorzystanie z promocji „Poleć nas znajomym” jest możliwe po wypełnieniu kuponu i przekazaniu go osobie poleconej- z kolei osoba polecona w momencie skorzystania z naszych usług przekazuje kupon, który otrzymała od osoby polecającej naszym technikom.
Dział księgowy po zweryfikowaniu danych zawiesza płatności za abonament internetowy na 2 najbliższe miesiące osobie, która poleciła naszą usługę.
W przypadku kiedy chcą Państwo skorzystać z Promocji „Umowa z dotychczasowym operatorem mnie nie blokuje” polegającą na bezpłatnym korzystaniu z naszych usług do momentu zakończenia dotychczasowej umowy (maksymalnie 12 miesięcy) należy przygotować kopię umowy z obecnym dostawcą Internetu domowego/stacjonarnego i przekazać ją do 30 dni roboczych od dnia podpisania umowy z GIGA-COM do naszego działu obsługi klienta drogą mailową na adres biuro@giga-com.pl.
Dostarczona umowa zostanie przekazana do naszego działu księgowego w celu weryfikacji danych. Ważne jest, aby obie umowy (zarówno z dotychczasowym operatorem jak i umowa z GIGA-COM) były zawarte na te same dane Abonenta oraz ten sam adres usługi.
Dokonanie poprawnego pomiaru prędkości łącza wiąże się z zachowaniem zasad podstawowych zasad:
1) Komputer powinien zostać połączony bezpośrednio z modemem lub routerem przy pomocy kabla Ethernet
2) Komputer na którym dokonujemy pomiaru powinien być połączony z użyciem karty sieciowej odpowiedniej do przepływności łącza minimalna prędkość połączenia interfejsu sieciowego to 1000 Mb/s
3) Komputera przenośnego (laptop) powinien być podłączony bezpośrednio zasilaczem, nie należy korzystać wyłącznie z akumulatora komputera
4) Należy wyłączyć w komputerze inne ewentualne połączenia sieciowe, w szczególności połączenie Wi-Fi;
5) Zaleca się w wyłączyć wszystkie aplikacje, których praca może obciążać komputer (procesor, pamięć, interfejs sieciowy) i wpływać tym samym na pracę aplikacji pomiarowej i wynik pomiaru
6) W czasie trwania pomiaru nie należy korzystać z Internetu.
Więcej o zasadach dokonywania certyfikowanego pomiaru łącza mogą przeczytać Państwo na portalu Centrum Informacji
Konsumenckiej, pod adresem: https://cik.uke.gov.pl/uslugiteleko/pomiar-predkosci-internetu/pomiar/
Decydując się na szybkość łącza powyżej 100Mb/s musimy pamiętać, że często sam modem i router, który dostajemy od dostawcy nie zawsze zapewni nam maksymalną prędkość.
Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta. Spowalniać nas może nasz własny sprzęt, z którego korzystamy. Technologia rozwija się bardzo szybko i nie każdy z nas ma w domu najnowsze cuda techniki, które z każdą nową serią są przystosowywane do nowości i ulepszane.
Jeśli korzystasz z komputera czy laptopa zakupionego w ostatnich 2-3 latach to jego wydajność powinna być wystarczająca do połączenia na poziomie 500Mb/s. Natomiast jeśli masz starszy sprzęt to pierwsze co powinieneś zrobić to sprawdzić wielkość karty sieciowej urządzenia. Wiele kart ma możliwość wymiany danych ograniczoną do 100Mbps, dlatego nie ma możliwości, aby przepuściły większe prędkości.
Drugą rzecz, którą musimy sprawdzić jest kabel, który łączy nasz router z komputerem. Jeśli chcemy, korzystać z połączenia szybszego niż 100Mbps to kabel musi być 8 żyłowy (często zdarza się, że jest 4).
Przyczynami wolno działającego Internetu po Wi-Fi mogą być: zakłócenia innych urządzeń, niewłaściwe umiejscowienie routera w domu (powinien znajdować się w centralnym punkcie domu), nieprawidłowa konfiguracja urządzenia, z którego korzystamy lub ich zbyt niska wydajność, przeszkody na drodze toru radiowego (np. stropy, ściany).
ZAPAMIĘTAJ!
Router powinien być umieszczony w centralnym miejscu w domu, aby zapewnić lepszy zasięg zaleca się połączeni dwóch routerów ze sobą kablowo. Pierwszy zasili jedną część domu drugi następna, do której pierwszy nie sięga. Router nie powinien być w żaden sposób zasłonięty czy schowany.
Często Klienci chowają go za telewizorem, szafą lub wkładają do półki w komodzie lub między książki. Niestety przez takie zachowanie zaburza prawidłowe działanie urządzenia.
Większość z naszych domowych sprzętów ma bardzo duży wpływ na poprawne działanie naszej sieci bezprzewodowej. Często sami nie zdajemy sobie z tego sprawy, jednak sprzęt Bluetooth, kuchenki mikrofalowe, telefony bezprzewodowe, itd. mogą być poważnym źródłem zakłóceń dla sieci Wi-Fi.
W rzeczywistości najpoważniejszym źródłem interferencji dla WiFi jest … samo WiFi. Niemniej, inne urządzenia bezprzewodowe także mogą negatywnie wpływać na wydajność komunikacji sieci WLAN. Zazwyczaj jednak nie zdajemy sobie nawet w przybliżeniu sprawy jaki jest ilościowy wpływ tych zakłóceń i jakie urządzenia są najbardziej „niebezpieczne” dla wydajności komunikacji.
W przeprowadzonych badaniach najpoważniejszym źródłem zakłóceń okazały się być urządzenia transmitujące stały strumień danych: kamery monitoringu, elektroniczna niania oraz telefon analogowy. Urządzenia te były w stanie całkowicie zablokować określone kanały WiFi, tj. prowadziły do rozłączania klienta pracującego na tych kanałach.
Natomiast kuchenka mikrofalowa zakłóca równomiernie całe pasmo 2.4GHz jednak siła tych zakłóceń jest stosunkowo niewielka i w praktyce tylko w bezpośrednim sąsiedztwie kuchenki możemy się spodziewać istotnych problemów z łącznością degradujących wydajność do 40%.
Większość ludzi obecnie nie wyobraża sobie życia bez łączności z Wi-Fi. Dzięki tej technologii możesz korzystać z bezprzewodowego Internetu na komputerze, tablecie czy smartfonie. Nowoczesne routery oferują wiele standardów sieciowych, w tym także przesyłanie informacji w dwóch pasmach:
– od 2400 do 2483 MHz – określane jako 2,4 GHz,
– od 5150 do 5350 MHz oraz od 5470 do 5725 MHz – określane jako 5 GHz.
Pasmo 2,4 GHz funkcjonuje bez zarzutu w idealnych warunkach, ale jakie one są? Problem, który dotyka wielu użytkowników, to zakłócenia występujące na tej częstotliwości fal. Okazuje się, że wiele domowych urządzeń używa tego pasma – sprzęty bezprzewodowe, narzędzia korzystające z Bluetooth, a nawet kuchenki mikrofalowe. Dodatkowo łączność Wi-Fi występuje tak powszechnie, że często na niewielkim obszarze istnieje kilka prywatnych sieci, które wzajemnie się zakłócają.
Częstotliwość 2,4 GHz występuje bardzo powszechnie od wielu lat – obsługują ją wszystkie komputery, laptopy i smartfony, również te starsze bądź z niższej półki cenowej. Przez tak dużą popularność pasmo bywa mocno obciążone.
Użytkownicy korzystający z Internetu 2,4 GHz skarżą się na opóźnienia utrudniające oglądanie filmów w jakości Full HD albo granie w gry sieciowe.
Natomiast wykorzystanie pasma 5 GHz do domowych zastosowań pozwala także na uzyskanie bardzo wysokiej prędkości pobierania i wysyłania danych, co może być istotne dla graczy. Trzeba jednak pamiętać, że nie wszystkie urządzenia obsługują tę technologię – aby cieszyć się bardzo szybkim Wi-Fi, należy posiadać stosunkowo nowy model karty sieciowej w komputerze czy smartfonie.
Dużą wadą bezprzewodowego Internetu 5 GHz jest jego mocno ograniczony zasięg. Jeśli mieszkasz w dużym domu, pasmo 5 GHz może nie zapewnić Ci dobrego dostępu do sieci w całym budynku – to dlatego, że fale w tej częstotliwości są łatwo tłumione przez fizyczne obiekty, takie jak ściany, meble czy sufity.
Więcej o paśmie 2,4 GHz i 5 GHz znajdziesz w artykule na stronie: Jakie pasmo wi-fi wybrać? 2,4GHz czy 5GHz – wiadomości w Morele.net
Nasz serwis techniczny działa pod telefonem 570 018 977 (wew. 3) od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00 oraz w soboty od 9.00 – 17.00.
Po tych godzinach awarie należy zgłaszać esemesem na podany wyżej numer. W rozmowie z technikiem prosimy o podanie danych abonenta oraz adresu świadczenia usługi. Dodatkowo awarię można zgłaszać również na nasz adres mailowy: biuro@giga-com.pl z podaniem danych abonenta, adresu świadczenia usługi oraz telefonu do kontaktu.
Podczas zgłaszania awarii drogą mailową, należy uwzględnić, że awarie zgłaszane na adres: ksiegowosc@giga-com.pl w odpowiedziach na wysyłane faktury za abonament nie będą przyjmowane do rozpatrzenia.
Przed zgłoszeniem awarii prosimy o dokładne sprawdzenie urządzeń sieciowych modemu i routera, ponieważ wstępna weryfikacja w znaczny sposób ułatwia rozpoznanie usterki. Informacje dotyczące rozpoznawania sygnałów znajdujących się na urządzeniach sieciowych znajdują się w odpowiedzi na kolejne pytanie.
Przed zgłoszeniem awarii prosimy o dokładne sprawdzenie urządzeń sieciowych, tj. modemu i routera (jeśli urządzenie jest własnością firmy GIGA-COM).
O prawidłowym funkcjonowaniu modemu świadczą świecące na zielono diody POWER oraz PON (światłem ciągłym) i LAN (światłem pulsującym), dioda LOS powinna być wygaszona.
Jeśli modem oraz router utraciły połączenie to dioda LAN na modemie pozostanie wygaszona i należy sprawdzić czy kabel łączący router z modemem nie został wypięty bądź uszkodzony.
Jeśli na modemie zapaliła się dioda LOS kolorem czerwonym to kabel światłowodowy uległ uszkodzeniu.
Migająca dioda PON świadczy o słabym sygnale wychodzącym z modemu.
Jeśli na modemie świeci tylko dioda zasilania POWER urządzenie należy wymienić w Biurze Obsługi Klienta po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym pod numerem 533 161 585.
Na wszystkich urządzeniach powinna być zapalona dioda zasilania POWER, jeśli wszystkie diody na urządzeniach sieciowych pozostają wygaszone, najprawdopodobniej nastąpiła awaria prądu bądź zasilacz uległ uszkodzeniu.
Jeśli korzystają Państwo z pakietu Internet + TV i wystąpiła awaria dotycząca usługi telewizji światłowodowej prosimy, aby wraz ze zgłoszeniem usterki podali Państwo naszemu technikowi adres MAC dekodera, który uległ uszkodzeniu. Adres MAC dekodera znajduje się na naklejce umieszczonej pod dekoderem.
Każdorazowo zgłaszając awarię prosimy o podanie technikowi dokładnego adresu usługi oraz danych abonenta (imię i nazwisko).