Kto pyta - nie błądzi, czyli NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Z doświadczenia wiemy jakie kwestie interesują Państwa najbardziej, dlatego staramy się wytłumaczyć te zagadnienia w sposób prosty i przejrzysty. Przedstawiliśmy jak wygląda proces montażu, jak skorzystać z dostępnych ofert promocyjnych,wykonać test przyłącza, opisaliśmy działanie Wi-Fi oraz wyjaśniliśmy jak prawidłowo zgłosić awarię.

Zapraszamy do lektury :)

Jak wykonywane są instalacje?

Z najbliższego słupa energetycznego napowietrznie do Państwa budynku doprowadzamy kabel światłowodowy jednowłóknowy o średnicy zaledwie 3 mm. Kabel jest praktycznie niewidoczny, jest to kabel napowietrzny, całkowicie dielektryczny. Wprowadzony do budynku kabel światłowodowy zakańczamy przełącznicą światłowodową a następnie urządzeniem optycznym końcowym.
Cała instalacja jest wykonywana przez naszych techników w sposób jaki nie wpływa na estetykę budynku. Realizację przyłączy mogą Państwo zobaczyć w miejscowościach gdzie już świadczymy nasze usługi.

Czy możliwe jest wykonanie montażu ziemią?

Opcja montażu ziemią jest możliwa w 2 przypadkach:
1) Jeśli posesja klienta graniczy ze słupem energetycznym, na którym podwieszona jest nasza sieć światłowodowa. W umówionym terminie nasi technicy wprowadzają kabel światłowodowy do wcześniej przygotowanego w ziemi peszla, posiadającego pilota. Jeśli klient jest zainteresowany wstępnymi oględzinami istnieje możliwość umówienia się na wizję z technikiem za opłatą (50 zł)

2) Jeśli na danym osiedlu w którym świadczymy usługi sieć światłowodowa jest umieszczona w studzienkach teletechnicznych a zapas kabla znajduje się w pobliżu posesji klienta.

Jakie urządzenia otrzymuje klient?

Wprowadzony do budynku kabel światłowodowy zakańczamy przełącznicą światłowodową a następnie urządzeniem optycznym końcowym dostępnym w 2 wariantach:

1) światłowód zakańczamy wydajnym routerem optycznym, posiadającym 4 porty LAN o przepustowości 1000 Mbps oraz dwuzakresowe Wi-Fi 2,4 Ghz; 5 Ghz,

2)  światłowód zakańczamy wydajnym modemem optycznym bridge HUAWEI HG8010 - wariant polecamy klientom, którzy posiadają swój router i chcą go wykorzystać.

Czy istnieje możliwość wykonania przyłącza do budynku z odroczeniem aktywacji usługi?

Wielu z naszych klientów jest w trakcie budowy domu lub remontu i chce wykonać przyłącze w momencie wykonywania instalacji elektrycznej lub przed ociepleniem budynku. Jesteśmy zdania, że w takich sytuacjach należy wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów z zaproponowaniem zawieszenia usługi na czas określony. Opcja skorzystania z tego typu usługi w późniejszym czasie, polega na zawieszeniu płatności za usługę oraz odroczeniu momentu jej aktywacji do czasu, w którym dany klient będzie mógł rzeczywiście korzystać z pełni świadczonych przez nas usług. Maksymalny czas odroczenia aktywacji usług wynosi 6 miesięcy.

Czy w sytuacji pandemii wykonywanie instalacji jest bezpieczne?

Zdajemy sobie sprawę z trwającej epidemii, dlatego nie wykonujemy instalacji u klientów przebywających na kwarantannie. Nasi technicy posiadają środki ochrony osobistej oraz płyny dezynfekujące, wykonując montaż zachowujemy bezpieczne odległości od osób znajdujących się w pobliżu.

Jak skorzystać z promocji Poleć Nas?

Każdy klient zawierając z nami umowę otrzymuje w teczce do umowy dwa kupony polecające. Skorzystanie z promocji „Poleć nas znajomym” jest możliwe po wypełnieniu kuponu i przekazaniu go osobie poleconej- z kolei osoba polecona w momencie skorzystania z naszych usług przekazuje kupon, który otrzymała od osoby polecającej naszym technikom. Dział księgowy po zweryfikowaniu danych zawiesza płatności za abonament internetowy na 2 najbliższe miesiące osobie, która poleciła naszą usługę.

Mam umowę z innym Operatorem i nie mogę jej zerwać a chcę korzystać z Państwa usługi. Co muszę zrobić?

W przypadku kiedy chcą Państwo skorzystać z Promocji „Umowa z dotychczasowym operatorem mnie nie blokuje” polegającą na bezpłatnym korzystaniu z naszych usług do momentu zakończenia dotychczasowej umowy (maksymalnie 12 miesięcy) należy przygotować kopię umowy z obecnym dostawcą Internetu domowego/stacjonarnego i przekazać ją do 30 dni roboczych od dnia podpisania umowy z GIGA-COM do naszego działu obsługi klienta drogą mailową na adres biuro@giga-com.pl . Dostarczona umowa zostanie przekazana do naszego działu księgowego w celu weryfikacji danych. Ważne jest, aby obie umowy (zarówno z dotychczasowym operatorem jak i umowa z GIGA-COM) były zawarte na te same dane Abonenta oraz ten sam adres usługi.

Jak w poprawny sposób wykonywać testy prędkości łącza?

Dokonanie poprawnego pomiaru prędkości łącza wiąże się z zachowaniem zasad podstawowych zasad:
1) Komputer powinien zostać połączony bezpośrednio z modemem lub routerem przy pomocy kabla Ethernet

2) Komputer na którym dokonujemy pomiaru powinien być połączony z użyciem karty sieciowej odpowiedniej do przepływności łącza minimalna prędkość połączenia interfejsu sieciowego to 1000 Mb/s
3) Komputera przenośnego (laptop) powinien być podłączony bezpośrednio zasilaczem, nie należy korzystać wyłącznie z akumulatora komputera
4) Należy wyłączyć w komputerze inne ewentualne połączenia sieciowe, w szczególności połączenie Wi-Fi;
5) Zaleca się w wyłączyć wszystkie aplikacje, których praca może obciążać komputer (procesor, pamięć, interfejs sieciowy) i wpływać tym samym na pracę aplikacji pomiarowej i wynik pomiaru
6) W czasie trwania pomiaru nie należy korzystać z Internetu.

Więcej o zasadach dokonywania certyfikowanego pomiaru łącza mogą przeczytać Państwo na portalu Centrum Informacji Konsumenckiej, pod adresem: https://cik.uke.gov.pl/uslugi-teleko/pomiar-predkosci-internetu/pomiar/

Dlaczego internet nie osiąga gwarantowanych prędkości?

Decydując się na szybkość łącza powyżej 100Mb/s musimy pamiętać, że często sam modem i router, który dostajemy od dostawcy nie zawsze zapewni nam maksymalną prędkość. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta. Spowalniać nas może nasz własny sprzęt, z którego korzystamy. Technologia rozwija się bardzo szybko i nie każdy z nas ma w domu najnowsze cuda techniki, które z każdą nową serią są przystosowywane do nowości i ulepszane. Jeśli korzystasz z komputera czy laptopa zakupionego w ostatnich 2-3 latach to jego wydajność powinna być wystarczająca do połączenia na poziomie 500Mb/s. Natomiast jeśli masz starszy sprzęt to pierwsze co powinieneś zrobić to sprawdzić wielkość karty sieciowej urządzenia. Wiele kart ma możliwość wymiany danych ograniczoną do 100Mbps, dlatego nie ma możliwości, aby przepuściły większe prędkości. Drugą rzecz, którą musimy sprawdzić jest kabel, który łączy nasz router z komputerem. Jeśli chcemy, korzystać z połączenia szybszego niż 100Mbps to kabel musi być 8 żyłowy (często zdarza się, że jest 4).

Dlaczego Internet po Wi-Fi wolno działa?

Przyczynami wolno działającego Internetu po Wi-Fi mogą być: zakłócenia innych urządzeń, niewłaściwe umiejscowienie routera w domu (powinien znajdować się w centralnym punkcie domu), nieprawidłowa konfiguracja urządzenia, z którego korzystamy lub ich zbyt niska wydajność, przeszkody na drodze toru radiowego (np. stropy, ściany).

ZAPAMIĘTAJ!

Router powinien być umieszczony w centralnym miejscu w domu, aby zapewnić lepszy zasięg zaleca się połączeni dwóch routerów ze sobą kablowo. Pierwszy zasili jedną część domu drugi następna, do której pierwszy nie sięga. Router nie powinien być w żaden sposób zasłonięty czy schowany. Często Klienci chowają go za telewizorem, szafą lub wkładają do półki w komodzie lub między książki. Niestety przez takie zachowanie zaburza prawidłowe działanie urządzenia.