Kto pyta - nie błądzi, czyli NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Z doświadczenia wiemy jakie kwestie interesują Państwa najbardziej, dlatego staramy się wytłumaczyć te zagadnienia w sposób prosty i przejrzysty. Przedstawiliśmy jak wygląda proces montażu, jak skorzystać z dostępnych ofert promocyjnych,wykonać test przyłącza, opisaliśmy działanie Wi-Fi oraz wyjaśniliśmy jak prawidłowo zgłosić awarię.
Zapraszamy do lektury :)
Jaki jest wpływ innych urządzeń na działanie sieci Wi-Fi?
Większość z naszych domowych sprzętów ma bardzo duży wpływ na poprawne działanie naszej sieci bezprzewodowej. Często sami nie zdajemy sobie z tego sprawy, jednak sprzęt Bluetooth, kuchenki mikrofalowe, telefony bezprzewodowe, itd. mogą być poważnym źródłem zakłóceń dla sieci Wi-Fi. W rzeczywistości najpoważniejszym źródłem interferencji dla WiFi jest ... samo WiFi. Niemniej, inne urządzenia bezprzewodowe także mogą negatywnie wpływać na wydajność komunikacji sieci WLAN. Zazwyczaj jednak nie zdajemy sobie nawet w przybliżeniu sprawy jaki jest ilościowy wpływ tych zakłóceń i jakie urządzenia są najbardziej "niebezpieczne" dla wydajności komunikacji. W przeprowadzonych badaniach najpoważniejszym źródłem zakłóceń okazały się być urządzenia transmitujące stały strumień danych: kamery monitoringu, elektroniczna niania oraz telefon analogowy. Urządzenia te były w stanie całkowicie zablokować określone kanały WiFi, tj. prowadziły do rozłączania klienta pracującego na tych kanałach. Natomiast kuchenka mikrofalowa zakłóca równomiernie całe pasmo 2.4GHz jednak siła tych zakłóceń jest stosunkowo niewielka i w praktyce tylko w bezpośrednim sąsiedztwie kuchenki możemy się spodziewać istotnych problemów z łącznością degradujących wydajność do 40%.
Które pasmo lepsze 2,4 GHz czy 5 GHz?
Większość ludzi obecnie nie wyobraża sobie życia bez łączności z Wi-Fi. Dzięki tej technologii możesz korzystać z bezprzewodowego Internetu na komputerze, tablecie czy smartfonie. Nowoczesne routery oferują wiele standardów sieciowych, w tym także przesyłanie informacji w dwóch pasmach:
- od 2400 do 2483 MHz – określane jako 2,4 GHz,
- od 5150 do 5350 MHz oraz od 5470 do 5725 MHz – określane jako 5 GHz.
Pasmo 2,4 GHz funkcjonuje bez zarzutu w idealnych warunkach, ale jakie one są? Problem, który dotyka wielu użytkowników, to zakłócenia występujące na tej częstotliwości fal. Okazuje się, że wiele domowych urządzeń używa tego pasma – sprzęty bezprzewodowe, narzędzia korzystające z Bluetooth, a nawet kuchenki mikrofalowe. Dodatkowo łączność Wi-Fi występuje tak powszechnie, że często na niewielkim obszarze istnieje kilka prywatnych sieci, które wzajemnie się zakłócają.
Częstotliwość 2,4 GHz występuje bardzo powszechnie od wielu lat – obsługują ją wszystkie komputery, laptopy i smartfony, również te starsze bądź z niższej półki cenowej. Przez tak dużą popularność pasmo bywa mocno obciążone. Użytkownicy korzystający z Internetu 2,4 GHz skarżą się na opóźnienia utrudniające oglądanie filmów w jakości Full HD albo granie w gry sieciowe.
Natomiast wykorzystanie pasma 5 GHz do domowych zastosowań pozwala także na uzyskanie bardzo wysokiej prędkości pobierania i wysyłania danych, co może być istotne dla graczy. Trzeba jednak pamiętać, że nie wszystkie urządzenia obsługują tę technologię – aby cieszyć się bardzo szybkim Wi-Fi, należy posiadać stosunkowo nowy model karty sieciowej w komputerze czy smartfonie. Dużą wadą bezprzewodowego Internetu 5 GHz jest jego mocno ograniczony zasięg. Jeśli mieszkasz w dużym domu, pasmo 5 GHz może nie zapewnić Ci dobrego dostępu do sieci w całym budynku – to dlatego, że fale w tej częstotliwości są łatwo tłumione przez fizyczne obiekty, takie jak ściany, meble czy sufity.
Więcej o paśmie 2,4 GHz i 5 GHz znajdziesz w artykule na stronie: Jakie pasmo wi-fi wybrać? 2,4GHz czy 5GHz - wiadomości w Morele.net
W jaki sposób działa serwis techniczny?
Nasz serwis techniczny działa pod telefonem 570 018 977 (wew. 3) od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00 oraz w soboty od 9.00 - 17.00. Po tych godzinach awarie należy zgłaszać esemesem na podany wyżej numer. W rozmowie z technikiem prosimy o podanie danych abonenta oraz adresu świadczenia usługi. Dodatkowo awarię można zgłaszać również na nasz adres mailowy: biuro@giga-com.pl z podaniem danych abonenta, adresu świadczenia usługi oraz telefonu do kontaktu.
Podczas zgłaszania awarii drogą mailową, należy uwzględnić, że awarie zgłaszane na adres: ksiegowosc@giga-com.pl w odpowiedziach na wysyłane faktury za abonament nie będą przyjmowane do rozpatrzenia. Przed zgłoszeniem awarii prosimy o dokładne sprawdzenie urządzeń sieciowych modemu i routera, ponieważ wstępna weryfikacja w znaczny sposób ułatwia rozpoznanie usterki. Informacje dotyczące rozpoznawania sygnałów znajdujących się na urządzeniach sieciowych znajdują się w odpowiedzi na kolejne pytanie.
Jak prawidłowo należy zgłosić awarię Internetu i TV?